📞 +32 3 653 08 99 - ✉️ info@xxlsign.be

oNZE SPELREGELS vOOR EEN GOEDE SAMENWERKING

Wij zijn XXLSign uw specialist in visuele communicatie. Als je “IMPACT IN EEN OOGOPSLAG” wilt maken ben je hier op het juiste adres. Samen met u willen we graag mooie dingen realiseren. Voordat we van start gaan moet je wel een paar dingen weten. Hieronder vind je een overzicht van onze belangrijkste spelregels. Ze maken deel uit van onze algemene voorwaarden.

Bij bestelling ga je akkoord met de algemene verkoopsvoorwaarden.
Bij een autobelettering ga je automatisch akkoord met volgende extra afspraken:

  • De klant is er verantwoordelijk voor dat de opmaak op het juiste model van wagen wordt gemaakt. (zie drukproef)
    • Dit geldt ook als XXLSign de (gedeeltelijke) opmaak voorziet! Controleer zeker of de wagen de correcte lengte/hoogte heeft, en de kleur van de wagen. Check ook of de wagen een raam in de laadbak en/of achteraan heeft alsook de bumpers/stootranden in het ontwerp. Als deze niet mee in het koetskleur gespoten zijn, kunnen deze niet gekleeft worden. Bij aanhangwagens/laadbak gaan we uit van een mooie gladde, vlakke ondergrond zonder profielen, revetten, deuren… Als de aanhangwagen/laadbak wel deuren of revetten bevat, dien je dit op voorhand te melden. De verantwoordelijkheid van het correcte model van wagen wordt enkel overgedragen naar XXLSign als je op voorhand met de wagen langs komt in ons atelier, of ons op voorhand foto’s van de 4 zijden van de wagen kan bezorgen.
  • Een autobelettering gebeurt steeds in ons atelier. (tenzij uitzonderlijk anders afgesproken)
  •  Om de kleefkracht van stickers te kunnen garanderen, moet de belettering gebeuren in een afgesloten binnenruimte met een constate temperatuur van 17°C. Er is voldoende bewegingsruimte en electriciteitstoegang. Wens je de belettering in jouw atelier te laten doorgaan, betaal je een extra verplaatsingskost per dag en per beletteraar. Jij bent dan verantwoordelijk voor het creëren van de ideale beletteringsomstandigheden. Omdat we deze factoren op verplaatsing niet kunnen controleren, kan XXLSign NIET verantwoordelijk gesteld worden bij het loskomen van de stickers indien de wagen niet in ons atelier is beletterd.
  • De wagen blijft de nacht na de belettering nog binnen staan.
  • De ideale hechten van stickers is 48u na het kleven, waarbij de eerste 24u cruciaal zijn. Je kan bijgevolg de wagen pas de werkdag na de beletteringsdag afhalen (vanaf 8u30). Wanneer je beslist om de wagen op de beletteringsdag zelf af te halen (of bij belettering op verplaatsing), dien je de wagen ‘s nachts nog binnen te zetten. XXLSign kan bij afhaling van de wagen op dezelfde werkdag niet verantwoordelijk gesteld worden bij een onvoldoende hechting van de stickers.
  • De wagen wordt ten laatste om 8u30 op de afgesproken dag binnen gebracht.
    •  Wordt de wagen later dan afgesproken naar ons atelier gebracht, zullen de wachturen van de beletteraar aangerekend worden aan 59 € per uur. Bij bestickering met inleg (full wrap, color wrap, bestickering van foto’s…) of wanneer de dagtemperatuur onder 10°C ligt, breng je de wagen de dag ervoor al binnen. Breng je de wagen buiten de openingsuren, zet je de wagen op onze parking. De sleutel steek je in een gesloten omslag met vermelding van de firmanaam in de brievenbus.
  • De wagen is proper gewassen en volledig stickervrij.
    • Wordt de wagen niet proper gewassen binnen gebracht, rekenen we 75 € aan voor de carwash. Bij erg vuile wagens kan de reinigingskost hoger oplopen. Je wordt van deze extra kosten niet op de hoogte gebracht. Als er nog stickers op de wagen kleven, zullen deze eerst gedemonteerd worden. Je betaalt hiervoor een extra kost van 59 € per uur. Het demontagebedrag wordt achteraf aangepast aan de werkelijke demontagetijd. Voor demontage is geen speciale ervaring, kennis of materiaal nodig. Je kan de demontage ook zelf doen. Je verwijdert dan alle stickers (incl. lijmresten). We raden aan om de lijmlaag eerst met een warmtebron (bv. haardroger) te verwarmen, zodat deze gemakkelijker lost.
  • De wagen is in goede staat en vertoont geen beschadigingen.
  • Stickers kleven niet op een beschadigde ondergrond (roestvlekken, blutsen, krassen, loskomende verf…) Indien de wagen wel beschadigingen vertoont, raden we aan om de wagen eerst door een carrosserie te laten herstellen. Doe je dit niet, kunnen de stickers mogelijk niet gekleefd worden, of zullen deze onvoldoende hechten.
  • Bij de verwijderen van stickers op wagens kan het zijn dat de lak beschadigd geraakt.
    Dit heeft te maken met de kwaliteit van de lak, en heeft niets te maken met de lijmlaag of kwaliteit van de stickers. XXLSign kan hier dus niet verantwoordelijk voor gesteld worden. Zeker bij oude, beschadigde of herspoten wagens kan dit probleem optreden.
  • Je mag het wrappen van een wagen niet vergelijken met het spuiten van een wagen.
  • Bij oppervlaktes breder dan de rolbreedte, zal er een naad zichtbaar zijn. Dit is niet te vermijden. Ook bij diepe groeven, inkepingen, bollingen… kan de folie versneden worden. We proberen dit tot een minimum te beperken. Er kan geen folie gekleefd worden op onbereikbare plaatsen (bv. zeer diepe groeven, onderzijde spoiler, binnenzijde rooster, randen aan de koplampen…) We ontvetten de wagen alvorens deze te belette- ren. Ondanks onze uiterste zorg, kan het zijn dat er kleine stofdeeltjes onder de folie vast kleven.
  • De stickers kleven niet op laag energetisch materiaal (stootranden, buitenspiegels, caravans, aanhangwagens…)
  • Delen van de wagen die niet mee in het koetskleur gespoten zijn (bumperstof, zoals bv. stootranden, buitenspiegels, bumpers…) worden dan ook niet mee bestickerd. OPGELET bij bestickering van caravans en/of aanhangwagens!!! Deze bestaan soms volledig uit een laag energetisch materiaal. Dit is vaak met het blote oog niet zichtbaar. We raden daarom aan om bij bestickering van caravans/aanhangwagens altijd op voorhand een stickerstaaltje aan te vragen en uit te testen qua kleefkracht. De teststicker moet je minimum 24u laten hangen om de kleefkracht te kunnen beoordelen. Kleeft de teststicker niet, dan dient er voor deze belettering een wrap sticker met sterke lijmlaag te worden genomen. Dit is een hogere prijscategorie. De prijs zal dan worden aangepast.
  • Stickers kunnen beschadigd geraken bij het reinigen van de wagen met hogedrukreiniger.
    We raden het gebruik van een hogedruk (zeker van korte afstand) dan ook af. Blijkt dat de stickers beschadigd zijn en is dit te wijten aan het gebruik van hogedrukreinger, dan kan XXLSign hier in geen geval verantwoordelijk voor gesteld worden.
  • Annulatie van de belettering.
    • Indien je de afgesproken plaatsingsdatum minder dan 5 werkdagen op voorhand annuleert of verzet, zal het volledige bedrag (incl. de niet gepresteerde uren van bestickering) toch gefactureerd worden.
    • Als de plaatsing niet kan doorgaan omwille van één van de redenen hierboven opgesomd, zal het volledige facturatiebedrag toch aangerekend worden, plus eventueel een extra verplaatsingskost, extra beletteringsuren, herproductie stickers, aankoop van extra materialen …
    • Het is mogelijk dat de bestickering bij één van bovenstaande redenen niet tijdig kan afgeraken (wegens tijdsgebrek of herproductie van de stickers). Er zal dan een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden.